بارداری در هفته ی 31

q

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

 

در این هفته اندازه کودک شما به حدود 40 سانتی متر رسیده است. وزن اوکمی بیشتر از 1360 گرم است و به زودی شاهد یک افزایش وزن ناگهانی درکودکتان خواهید بود. او همچنین می تواند سرش را از یک طرف به طرف دیگربچرخاند. یک لایه چربی هم در زیر پوست او در حال جمع شدن است تا او برایزندگی در خارج رحم آماده شود، در نتیجه بازوها سرها و بدن او در حال بزرگترشدن هستند.

 

شما چگونه تغییر می کنید؟

 

شما ممکن است در این دوران شاهد ترشح آغوز یا پیش شیر از پستانهایتانباشید. برخی از خانمهای حامله چنین مسئله ای را مشاهده می کنند و برخی همآن را پیش از تولد نوزادشان تجربه نخواهند کرد. در هر حال این مسئله طبیعیاست و نشانه آن است که بدن شما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد. اگرمیزان این ترشحات زیاد است می توانید یک دستمال مخصوص دوران شیردهی درسوتین خود بگذارید تا از کثیف شدن لباسهایتان جلوگیری کنید. همچنین اگرتصمیم دارید کودکتان را با شیر خود تغذیه کنید ممکن است بخواهید از سوتینشیردهی استفاده کنید. اگر سوتین فعلی شما دیگر برایتان راحت نیست می توانیداز همین الان از سینه بند شیردهی استفاده کنید.


آیا گاهی اوقات ماهیچههای رحم شما منقبض می شوند؟ بعضی از خانمهای حامله این انقباضات ناگهانیرا (که انقباض براکستون- هیکس نامیده می شوند) در نیمه دوم حاملگی و ماههایآخر بارداری خود تجربه می کنند. این انقباضات که بین 30 تا 60 ثانیه طولمی کشند و نامنظم و بی قاعده هستند فعلا نباید مرتب بروز کنند و همچنیننباید دردناک باشند. هنگامی که چند هفته به زایمان شما باقی مانده باشدممکن است این انقباضات بیشتر بروز کنند و شاید کمی دردناک شوند. به اینانباضها اغلب "درد زایمان کاذب" می گویند، زیرا گاهی اوقات ممکن است تشخیصدرد زایمان اصلی از این انقباضات ناگهانی بسیار سخت باشد. با این حال تاپیش از هفته سی و هفتم هنوز کودک شما نارس است. پس اگر این انقباضات به طورمرتب رخ می دهند حتی اگر درد ندارند ممکن است نشانه ای از زایمان زودرسباشند. در صورت مشاهده تغییر یا افزایش ترشحات واژن که آبکی، لزج، صورتی یاخونی باشند، همچنین در صورت مشاهده درد در ناحیه شکم، گرفتگی عضلانی مشابهبا دوران قاعدگی، بیشتر از 4 بار انقباض عضلانی در ساعت، افزایش فشار درناحیه لگن یا کمردرد (خصوصا اگر قبلا چنین دردی نداشته اید) بلافاصله باپزشک یا مامای خود تماس بگیرید.


اگر شما فرزند پسری بدنیا خواهید آورد،بهتر است در مورد ختنه کردن یا نکردن او با یکدیگر صحبت کنید، در مورد زمانو روشانجام ختنه نظرات مختلفی مطرح می شود، بهتر است کمی تحقیق کنید یااز متخصص زنان و اطفال خود بپرسید.

 

 

فعالیت های این هفته

 

ساک بیمارستان خود را آماده کنید: می توانید از بیمارستان بپرسید که چهلوازمی در اختیار شما قرار خواهند داد و چه چیزهایی را باید از داروخانهبیمارستان تهیه کنید. با این حال پیشنهاد می کنیم علاوه بر لباس و مسواکبرخی موارد دیگر که بهتر است آماده کنید عبارتند از :


-
یک عکس، تصویر یاچیز دیگری که در هنگام زایمان به آن نگاه کنید؛

- تعدادی بیسکویت برایاینکه انرژی خود را به دست آورید و آدامس یا شیرینی نعنایی برای زمانی کهدهانتان بوی نامناسبی دارد؛

- بالش، جوراب و دمپایی راحتی تان؛

- کتاب یا مجله؛ البته مجلات یا کتابهای سنگین و پرمحتوا به درد نمی خورند،زیرا شما نمی توانید بر روی آنها تمرکز کنید؛

- لباس خواب و سوتینشیردهی؛

- یک لباس کودک مناسب برای هنگامی که می خواهید نوزادتان را بهخانه ببرید؛

- یک دوربین عکسبرداری یا فیلمبرداری، باطریهای نو و فیلم.





+ نوشته شده در دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:بارداری,حاملگی,راهنمای بارداری,راهنمای حاملگی,راهنمای بارداری هفته به هفته,ساعت 4:53 توسط phna |